Monday, June 15, 2009

birthday present

orang miskin macam jo ni mana ada 'can' nak dapat duit banyak time hari raya, misalnya,maklum la sudah tua. bila ada event, jarang jo dapat hadiah jugak. kalau menyertai cabutan bertuah maka tuah tu akan datang sekejap ada sekejap takde la jawabnya..


tapi cuti kali ni, agak seronok jadinya bagi jo sebab jo dapat satu hadiah best. dan semestinya akan menjadikan tidur jo sentiasa teringat akan rumah tok n toki. mungkin selalu bermimpi baring di anjung rumah toki yang luas sambil angin pantai yang nyaman belai-membelai mendinginkan.cewah!

mulanya plan untuk balik kampung, sepatutnya hari selasa. ayah cuti selasa dan rabu. kamis kerja semula.tapi tak jadi, tunda menjadi hari jumaat. tu pun, kata orang, balik hari sebab pergi pagi, malam sudah pulang.

sampai pada waktu tengah hari, jadi tidak sempat berehat panjang, kena pergi solat Jumaat. sedar tak sedar sudah hampir Asar. jadi terus plan, jom gi mandi..pantai!.

best nya. siap dapat tangkap obor-obor lagi. banyak pulak tu, sampai berapa belas tak ingat. bila fikir, patut pun Spongebob suka hobi tangkap obor-obor ni. haha.
tapi yang jo tangkap ni sume mati doh.. :p. cuma dia terapung-apung kat gigi air. cantik macam kristal.

malam tu letih. sebelum bertolak balik semua bergolek, termasuk tok yang letih jugak kut tengok kita semuanya terdampar begitu saja.hehe. jo pun teringat satu bantal yang jo suka sangat sejak kecik setiap kali balik kampung. mesti nak tido dengan bantal ni.

jo mulanya malu jugak. mintak tolong mak, tapi katanya, mak lagi malu, tua kerut pulak main mintak bantal tu. so terpaksa la jo trick tok akhirnya. jo buat buat la konon nak baring, alas bantal tu. tok yang nampak jo dari biliknya tegur la "kebas-kebas la dulu bantal tu, debu sangat. tinggal lama doh. lama tadok orang guna"

"hmm jo sapu doh," jo jawab denga selamba. tak sampai tiga saat terus pasang perangkap "sedap bantal ni tok. tok buat sendiri ke?". tok kata dia buat dengan kekabu.nampak tok pun seolah-olah mengimbau kenangan lama bila menjawab. jadi jo pun " boleh dak jo nak bantal ni se, tok?" dengan malu malu. hehe

and then, yes!! dapat bata golek se. wuhhuuu bestnya dapat satu hadiah bantal golek@peluk ni. ha..dalam perjalanan tok tak habis-habis gelak kecik sebab teringat jo yang suka sungguh dapat bantal golek ni. time kasih.

rupa bantal golek ni agak lama dengan corak belang yang yang kalau sekali imbas, memang nampak macam ulat. dah la bantalnya agak 'lemak'.haha. walau pun lusuh sikit, tapi yang paling penting.....
zzzzzz......zzzzzz......zzzzzz......zzzzzz.....zzzzzz.....

No comments: